Belem Pastası neler ettin bir bilsen

 Mantı olayından sonra aylardır şu da olsa da yesem dediğim bişey olmadı taki dün sabaha kadar Sabah 9 gibi paşayla uyandık oyun oynarken Samanyolu açıktı Ayna programında tanıttıkları ülke Portekiz'di ilgimi çekti çok beğendim Portekizi bize uzak bir ülke olmasına rağmen kültürleri mimarisi çok yakındı ülkemize Bir anda bir pastahaneye girdiler ülkenin meşhur balem pastasını tanıtmaya çok sevilen bir pastaymış  sadece bir pastahanede günlük 6.000 adet  üretiliyormuş hafta sonları da bu sayı 12.000 adet oluyormuş birde alabilmek için pastayı uzun bir kuyruğa girmen gerekiyormuş işte ne olduysa o an oldu bana :) ve başladım aş ermeye :) Eşimin uyanmasını dört gözle bekledim  uyanınca birazda kendine gelince ne yiyeceğiz dedi en masum halimle başladım anlatmaya.Alır gelirim hemen dedi ama dedim ne varsa pastahanede  hepsinden al güle güle gitti pastahaneye. Gelince elleri dolusu poşeti görünce anladım ki
insanın önce gözü doyucakmış  çeşit çeşit pasta, börek ,poça almış kıymalı,patatesli,peynirli hatta çok sevdiğimi bildiği için  muzlu pasta bile almış kıtlıktan çıkmış gibi yedim ben yedikçe kız kardeşim ve eşim bana bakıp gülümsediler ah portekiz neler ettin bana bir bilsen hiç aklımda olmayan şeyleri aklıma düşürdün :) Aylardır almadığım kiloyu pazar sabahı kesin almışımdır.Ben yedikçe kızım bir güzel tekmeler hattı bir nevi babasına teşekkür etti kırmadığı için bizi

Bu muydu seni krize sokan pastahaneyi eve taşıtmana sebep olan demeyin  çok canım çekti çok


ve kısa bir Portekiz tanıtımı.  Birde kısmet olursa gitmek istediğim bir kaç ülke var Portekiz de dahil oldu buradan duyrulur :) 






20 yorum:

adaşehir dedi ki...

hehe :) aşermek çok güzel birşey olsa gerek :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))

allah tamamına erdirsin..
ama yinede kontrolü bırakma emi
:=)))

sevgiler.

Şerife dedi ki...

adasehir :güzel hemde çok güzel en kısa zamanda sana da nasip olur inşallah

Şerife dedi ki...

Bir Dut Masalı - nUnU :Amin :)) kontrolü bırakmamak için çok mücadele ettim ama dün patlak verdim :))

mavii dedi ki...

kızın mı olucak cnm ne güzell:)
kız evlat başka oluyo bak harika bişey

Ebru dedi ki...

Yemişsin ya önemli olan o:) Afiyet olsun annesine ve kızına:)
Merak ettim ben de.

dilek dedi ki...

ha ha..aşer tabii en doğal hakkın. ben hayırlısı ile 2. çocuğa bir hamile kalayım neler aşericem neler:)şaka bi yana insanın canı ne zaman ne çeker belli değil hamileyken. Allah eşinden razı olsun en azından seni kırmayıp istediğini alıyor....

Limon çiçekleri dedi ki...

Bende starda izledim portakizi tanıtan bir programı ve bu pastayı orda görmüştüm.Hamile değilim ama benimde çok istemişti.:))

ASLI dedi ki...

afiyet olsun

zeynep dedi ki...

Afiyet bal olsunnnn aşerdiğim günleri hatırladım nasıl yediğin gözümün önünden geçti şimdi aynı bende öyleydim:))Bir daha ki sefere Türk yemeklerine aşer yalnız olur mu:)

Efe ve Eren dedi ki...

Afiyet olsun,bal şeker olsun:))iyi yapmışsınn:))

Hülya dedi ki...

ohhh afiyet olsun şerife, varya ben doğru dürüst aş ermedimya. Bitane daha yapsammı acaba bakalım nasıl olur bu sefer : ))

Ülkü dedi ki...

Aş ermeye naz diye bakıyorum ben :) yazık adamlara be :)

Şerife dedi ki...

maviii :Rabbim nasip eylerse kız olacak :))




Nehir İda :Kıtlıktan çıkmış gibi olsa da görgüsüzce de olsa yedim :) kim bilir belki bir daha yaşıyamam bu güzel anları

Şerife dedi ki...

dilek :Seninde dediğin gibi Allah eşimden razı olsun sayesinde mahrum kaldığım bişey kalmıyor darısı senin başına :)



Limon çiçekleri :Demek ki izleyen çoğu kişide aynı etkiyi bırakıyor :))


ASLI :Teşekkür ederim :))

Şerife dedi ki...

zeynep :Umarım bir daha aş ermem çünkü isterken çok utanıyorum yaramaz çocuklar gibi hissediyorum kendimi :)



Efe ve Eren :Çok teşekkür ederim



Hülya :Gönlünde varsa Talya'ya kardeş hemen olsun ve bol bol aş er :)

Şerife dedi ki...

Ülkü:O kadarcıkta nazım olsun gecenin bir vakti istemedim ki :))

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Merak ettim su pastayi bende as erime moduna girdim sanirim :)))

essu dedi ki...

hahaha süper :D asermek farklı bi duygu , yemessen aklından cıkmıyor:D illa yemen lazım aynısı olmasada yakın seyleri afiyet olsun canım :D masallah size Alllahım hayırlısı ile kavusmanı nasip etsin :)

buket dedi ki...

yazınızı yeni okudum bende hamileyken hiç birşeye aş ermemiştim ne zaman Gülhan ın galaksi rehberinde Portekizi ve belem pastasını görene kadar. Ben yerine başka bir şey koyamam diye pastaneyi eve getirtmedim ama yemeden ölürsem gözim açık gider diye düşündüm:)) doğum yaptım , portekize gitme imkanımda yok . amxam mayısta gidiyor tek istediğim şey belem pastası bayatta olsa ezikte olsa :)))