Büyümüşte küçülmüş


Dün gece hayatımızda ki önemli gecelerden biriydi.Aslında her şey sıradandı ta ki Efe yanıma gelip anne kafam karışıyor ablam sana neden abla diyor sen benim annemsin oda ablam neden anne demiyor ki çok sinirleniyorum ben duruma deyince açıklama vaktinin geldiğini anladık.
Benim için hiç kolay bir durum değildi 5 yaşında ki yavrum anlattıklarımızı anlar mıydı küçücük dünyasında neler kurar neler düşünürdü bilmiyordum bildiğim bişey daha vardı ki bu işi ertelemek kimseye bişey kazandırmayacaktı.
Karşına geçip sanki büyük bir delikanlıymış gibi konuşmaya başladık.Babası konuştu daha doğrusu tek kelime edecek cesaretim yoktu.Babası çok küçükken biri ile tanıştığını ve onunla evlenip ablasının olduğunu daha sonra anlaşamayıp ayrıldıklarını ve benimle evlendiğini anlattı.Ablasının bundan dolayı bana abla dediğini anlattı.Anlamış gibi yaptı yada anladı bilmiyorum şunu biliyorum ki üzerimizden koca bir yük kalktı.Bu aralar çok olgunlaştı çok değişti öyle güzel cümleler kuruyor ki şaşkın şaşkın baka kalıyorum.Hiç konuşmasakta üzgün olduğumu hissedebiliyor.Kendince beni mutlu etmeye çalışıyor.Resmini çekmeyi sevdiğimi biliyor ya gel çek hadi diyor :) izin veriyor yada hadi bakalım televizyonda sevdiğin yere bakalım sen bayadır izlemiyorsun deyip beni şaşırtıyor yada ummadığım anda masumca yanağıma bir öpücük konduruyor dünyaları ayağımın altına seri veriyor bir göz kırpmasıyla
Rabbime şükürler olsun ki böylesine pırlanta gibi bir evladı daha doğrusu evlatları bana nasip etti.

7 yorum:

resimli günlük dedi ki...

Hakikaten anlatması güç bir durummuş, ama bu yaşta öğrenmesi en iyisi. Çevremde duyuyorum aile biraz daha büyüsün diye beklerken başka insanlar üstlerine vazifeymiş gibi anlatmaya kalkıyorlar, bu da çocuk için daha kötü oluyor tabii. Sanki anne babası kendinden bir şeyler saklıyormuş gibi...Belki sizin çevrenizde böyle insanlar yoktur, inşallah yoktur. Küçük beyimiz de anlattıklarına göre gayet olgun bir çocuk, eminim anlamıştır :)

zoitsa dedi ki...

Canım benım ya zamanla oturtacak kafasında bu konuyu ınsallah

ayca dedi ki...

Yazilarinizi ilgiyle takip ediyorum ve cok cok iyi bir anne oldugunuzu dusunuyorum. Benim gibi henuz anne olmayanlara guzel bir ilham kaynagisiniz. Efe bu duyarliligini sizden ve esinizden almis. Sevgiler

Unknown dedi ki...

allah kolaylıklar versin zor bir durum :)sevgiler...

sevilay dedi ki...

en bait şekliyle çok güzel açıklamışsınız.allah yardımcınız olsun...

Asyadan Esintiler dedi ki...

çocuklarımıza yapacağımız en büyük iyiliklerden biri de hayatı gerçekleriyle ama onların anlayabileceği bir dilden zamanı gelince anlatmaktır.Siz doğru olanı yapmışsınız.Daha küçük olduğu için zamanla alışacaktır.bana da beklerim.sevgiler.

Unknown dedi ki...

zamanla alışır Şerifem , çocukalr yetişkinlerden daha çabuk alışıyor.siz anlatmakla dürüst olmakla en güzelini yapmışsınız...
Çok tatlı bir yuvanız, mutluluğunuz daim olsun canım...