5 YAŞA GİRERKEN



*Bacak ağrıları başladı.Genelde akşamları oluyor büyüme ağrıları yavru kuşumun şükür ki sabah olmuyor çünkü sabah olan ağrıların büyümekle alakası yoktur
*Kendisini kaşıttırmayı, dokunulmayı çok seviyor babası bu çocuk gün geçtikçe dayısına benziyor dese de bol bol kaşıyoruz sırtını bacaklarını J
*Benim ve babasının bir gün öleceğini kavraya biliyor  ve için için korkuyor mesela cennete gitmeyi çok isterken birden bire ya ora da siz olmazsanız ben ne yaparım diyerek gitmekten vazgeçti bizde ona anlayacağı dilde anlattık herkesin gün geçtikçe büyüdüğünü ve büyüdükçe yaşlandığını iyi insanların cennete gideceğini anlattık içi rahatladı
*Babası her geçen gün ufkunu açıyor yaratıcılıkta sınır tanımıyor bazen bitmiş tuvalet kağıt ruloları ile taç yapıyor bazen yumurcakta ki arka bahçe de ki deneyleri denemeye çalışıyor
* hayal ettiği  güneşi,bulutu, ağaçları  gayet güzel bir şekilde çizebiliyor
*Korkmaya başladı tek başına kalamıyor bazen geceleri uyanıp kötü rüyalar görüyorum deyip sık sık yanımıza geliyor
* Bazen fotoğraf makinesini ona veriyorum rast gele bir çok resim çekiyor  her biri birbirinde güzel kareler oluyor gözlemi harika
*Sınırlarını biliyor kendine ait olmayan şeylere dokunmuyor
*Kendine güveni tam anneannesinin evine çok yakın olan markete tek başına gidebileceğini söylüyor sağa sola dikkat ederim anne lütfen izin ver diye ısrar ediyor benimde kendime güvenim gelirse en kısa  zamanda yine benim göz hapsim de deneyeceğiz
*Makas kullanmayı öğrendi eline geçen her şeyi kesmek istese de J
*60 sayısına kadar saymayı biliyor ve 1’den 20’ye kadar olan sayıları tanıyor
*Bilmece sormayı öğrendi bizde cevabını bilmiyormuş gibi davranıp  onu yüreklendiriyoruz bizi şaşırtmak onu çok mutlu ediyor
*Bir yetişkinden farkı olmaksızın uzun uzun cümleler kuruyor donup kalıyoruz karşında
*Ayakkabısını ve montunu yardım almadan giye biliyor  yardım etmek istediğimde ben büyüdüm kendi işimi kendim halledebilirim gibi sözlerle beni tersliyor
*Hala en çok mavi rengi seviyor


7 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Oyyy. Maşallah..büyüme ağrılarını buyuk kızımızda çok çekmiştik.geçti sukur.

acemi gelin dedi ki...

maaşallah...
yanlız merak ettiğim benim 1 yaşında kızım var ve büyüme ağrısı nedir ilk defa duyuyorum merak ettim şimdi?

Hilal-AnnendenMektubunVar dedi ki...

maşallah oğlunuza. bende ilk defa duyuyorum büyüme ağrısı.

Adsız dedi ki...

maşaallah subhanallah şerifecim...
o ağrılardan bir kaç yıl olalı kurtulduk bizde ciddi ciddi ağırrdı ya geceleri,çabucak büyüyp ağrılardan kurtulursunuz inş...

kaşınmaya gelince oğlum 12 yaşında ve beni yakaladığı her fırsatta özellikle yattığı zaman sırtımı kaşırmısın demeye bayılıyor.

sevgiler canım

muko dedi ki...

niye adsız çıktı yaa bloglarda uzak kalınca unuttum mu ne :)

Deniz dedi ki...

Maasallah. Allah nıce yıllat gostersın sıze boyle mutlu mesut.

Tontirik Tarifler dedi ki...

maşallah canım.Bloğun çok güzel olmuş.Büyüme ağrılarından biz de çok çekiyoruz.İnan hala oluyor.Gece uykudan uyandırıyordu 5 yaşlarındayken.zor inşallah çabuk geçer..