bir fincan kahve



Üstümde tatlı bir sohbetten kalma hoş bir tebessüm var ve verdiği keyif tüm günümün aydın olmasını sağladı Dün akşam ilk komşu ziyaretimizi gerçekleştirdik hem biz hem bizi davet eden komşum hemde bizimle birlikte davet edilen komşum saatin nasıl geçtiğini bile anlayamadık  her halde eşlerimiz otursa oturduğumuz kadar daha koyu bir sohbetin içinde olurduk :)
İlklerle dolu olan gecede beni en çok mutlu eden Efe oldu okulunun 
faydasını bariz bir şekilde gördüm bundan aylar önce olsa bu karşılaşma paşam dizimin dibinden ayrılmazdı yanımda dur anne korkuyorum anne diye mızmızlanır dururdu bu sefer beni şaşırtarak çocuklarla hiç sorun yaşamadan kaynaşıp oynadı onu böyle kendisi ile barışık görmek dünyalara bedel
Gıybetin hiç uğramadığı hoş sohbetin kucak dolusu olduğu bu ziyaretle komşuluk yolunda ilk adımlarımızı attık ve en yakın zamanda bende davet etmek istiyorum tıpkı onlar gibi sıcak bir gülümseme ile :)
Hem dinimizde de komşuluğa çok önem veriliyor  peygamber efendimiz bir sohbetinde şöyle söylemiş;
 “Cebrail bana komşuluk haklarından o kadar çok bahsetti ki, komşunun komşuya varis yapılacağını zannettim.”
Komşu hakkı içinde şöyle buyurmuş efendimiz;
“Hastalanırsa ziyaretine gidersin, vefat ederse cenazesini kaldırırsın. Senden borç isterse borç verirsin. Darda kalırsa yardım edersin. Başına bir felaket gelirse teselli edersin. Evinin damını onunkinden yüksek tutma ki, onun rüzgarını kesmeyesin. Ya senin ne pişirdiğini bilmesin, ya da pişirdiğinden ona da ver.” 
Apartman kültürünün yayın olduğu bu dönemde eskisi gibi komşu edinmek çok güç her şeyden önce korkuyla yaklaşıyor insan daha önceleri merhabalaştığım bu komşularımla umarım bundan sonra ilişkilerimiz daha kuvvetli olur 

1 yorum:

Elmas dedi ki...

Komşu ile yazdıklarınız çok güzel olmuş.Ne kadar ince düşünülmüş komşu hakları için. Rüzgarını kesmemek için evimizi yüksek yapmamalıymışız falan. Maalesef şimdi insanlar birbiriyle yarışır durumda komşuya üstün görünmek için :(