İlk gece

5 yaşına merdiven dayamış kuzumla bugüne kadar hiç ayrı yatmamıştık bunun en önemli sebebi babası olmuştu bana kalsa geçen yıl odasında yatmaya başlaya bilirdi demek ki kısmet bu zamanaymış çocuk odasını alalı 3 yıl oldu ama daha bizim oğlanın yatağında siftahı yoktu ta ki dün geceye kadar
Bizden ayrı yatmak paşama çok koydu ben masal okurken onun aklı ne etsem de yataktan kaçsam derdindeydi  başladı bahaneleri sıralamaya önce ben gece korkunç rüyalar görüyorum annecim bu yatakta demeye bende hiç yatmadın ki deyince sustu sonra durduk yere ağlamaya başladı durumun ciddiyetini anlayınca bende karşıma alıp konuştum onun için  hiç kolay olmadığının farkında olduğumu ama artık büyüdüğünü bu geceyi atlatırsa herşeyin daha güzel olacağını anlattım ben bu şekilde konuşunca derince bir nefes aldı ve bana güvenerek ve sımsıkı sarılarak uyudu
İlk gecemizde o mışıl mışıl uyudu da ben de uyku adına bişey  kalmadı kendimi onu terk etmiş gibi hissettim bu duygular içinde uykuya dalmışım ve rüyamda onu odasından kaçırdıklarını gördüm öyle üzülmüşüm ki uyandığımda kalbim ağrıyordu çok şükür ki sabah olmuş ve kuzum yatağıma gelmişti
İlk gecemizi böyle atlattık ailecek doğru olanın bu olduğunu bildiğimiz için içimiz çok rahat hatta geç bile kaldık.Efe odasına geçti ama yine tek değiliz bu sefer ki misafirimiz Eslem bakalım o ne kadar  kalacak yada oda abisinin yanına taşındığında bizim oda 2 kişilik olabilecek mi :)
Birde küçük bir not eklemek istediğim  birlikte uyumanın iyi ve kötü yanları hakkında


Birlikte Uyumanın İyi Yanları
  1. Daha çok uyku– Birlikte uyuyan bebekleri gece içinde emzirmek daha kolaydır, bebeğin gece beslenmesine ihtiyaç duyduğu ilk aylarda anne babanın uykusu böylece daha az kesilir.
  2. Daha çok bağ kurma vakti – Birlikte uyumak bebeğinizle daha yakın bir ilişki geliştirmek ve onunla geçirdiğiniz vakitten daha çok zevk alma fırsatları yaratır.
  3. Basit Yollarla Rahatlatma – Birlikte uyuma bebeğinizin ihtiyacını daha çabuk karşılamanıza yardımcı olur ve gece uyandıklarında daha çabuk uykuya dalar ve daha az ağlarlar.
  4. ABÖS Riski azalır – Araştırmalar gösteriyor ki birlikte uyuyan bebeklerde ani bebek ölüm sendromu riski daha azdır.

Birlikte Uyumanın Kötü Yanları

  1. Daha az dinlenme - Bebekle yatak paylaşmaya alışmak zaman alır ve anne babalar alışana kadar uykularını alamayabilirler.
  2. Ebeveyn için daha az özgürlük – Anne babalarıyla uyumaya alışkın bebekler, başka birinin gözetiminde uyumakta güçlük çekebilir. Ayrıca birlikte uyumaktan yalnız uyumaya geçmek zordur ve artık kimse için faydası yokken sizi birlikte uyumaya mahkum edebilir.
  3. Aşırı Bağımlı Bebek - Uyumak için annesinin yardımını alan bebekler ileriki yaşlarında bile doğal bir şekilde uyandıklarında uyumak için anne babanın yardımını isterler

1 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bizde ilk cocugumuzu yanimiza aldik uyuduk,emzirme kolay cocuk mutlu evet dogru,ikincisiylede ayni yatagi paylastik,fakat büyüdükce yer daraldi ben onlarla ayri bir yerde yatmaya basladim,bab yanliz kaldi,sonra ancak yataklarini ayirdik,sonra ücüncü derken velhasil her aksam hala anne yaninda yatabilirmiyimler bitmedi,cok yorgun oldugumdan pek taraftar olmuyorum,cünkü alisiveriyorlar,arada aliyorum,o günlerim aklima geldi sizi okuyunca kolay gelsin sizede,sevgiler...