28. hafta dolarken


Hamilelikte 28.haftayı doldurmak üzereyim.Ara ara devam eden mide bulantılarım dan gına gelse de her anımın tadını çıkarmaya çalışıyorum.Son bir kaç haftadır geceleri uykumdan sıçrayarak uyanmama sebep olan kramplarla bir çok gecem kabusla geçerken bir de üstüne uykusuzluk eklendi.Sağdan sola dönmek tam bir eziyet benim için eşimden yardım alarak dönüyorum sadece sol tarafıma yatabildiğim için hemen doğum yapıp sırt üstü yatma hayalleri kuruyorum ki uyumaya fırsatım olacak mı onu bilmiyorum ama hayali bile güzel.Doktorumun verdiği bilgiler ve de araştırmalarıma göre kramp; Gebe kadınların, hamileliğin ilerleyen aylarında en sık karşılaştığı sorunlardan biri. Bilhassa hamileliğin ikinci yarısında ortaya çıkan kramp ağrıları, gebelerin yaşam kalitesini düşürüyormuş. Özellikle geceleri uyurken, bacakların baldır tarafında ortaya çıkan kasılmaların sebebi henüz bilinmiyormuş. Ancak uzmanlara göre gebelikte bacaklarda oluşan krampların nedeni muhtemelen; hamileliğe bağlı kilo alımına bağlı yorgunluk, bacaklarda damarlarda oluşan sıkışıklık, hamileliğe bağlı hormonal değişimler ve en önemlisi de kalsiyum ve magnezyum eksikliği ile fosfor artışı…Doktorum magnezyum eksikliğine bağladı benimkini ve takviye amaçlı magnezyum verdi ama tadı tek kelimeyle iğrenç nefes almadan tek yudumda içmeye çalışıyorum bir bardak sudaki ilacı  nefes alırsam  yada yarıda bırakırsam kusuyorum :(
Evde eşim ve annem iş yerinde Tülay iştahsızlığımdan yana şikayetçiler yeterince beslenmiyormuşum ama elimde değil hamilelik öncesinde öğünlerim nasılsa şimdide öyle Efe'de aklım hep yemeklerdeydi ve sonucunda 23 kilo almıştım ama şimdi tam tersi 
Tatlı yediğim an benim kız içeride coşuyor tekmelerin ardı arkası kesilmiyor geçen gece tatlının üstü için hazırladığım krem şanti kalınca bende geri kalanını yedim ve o andan sonra  üst üste tam 100 tekme attı hemde güçlü güçlü her tekmeyi teyzesi sıkılmadan saydı
Artık soru sorduğumda bilinçli tekmeler atıyor özellikle abisi ile beraber oyun oynarken yada abisine kendisinden bahsederken içimden bir his abisi kadar babasına düşkün olacak diyor tıpkı abisinde ki gibi babası onu sevdiğinde canımı acıtacak tekmeler atıyor :) ve bu anlara şahitlik etmek benim için büyük bir keyif
Her hafta bir isim bulup vazgeçiyoruz hep bir caydırıcı neden çıkıyor vazgeçmemiz için babası bugün isim araştıracakmış bakalım nelerle gelecek :)
Henüz alışveriş yapmadım bebiş için ama eşim artık başlayalım dedi.Erken doğum yada olası bir aksilikle karşılaşırsak doğum çantamız hazır bulunsun dedi hep aklımda son ay hazırlamak vardı fakat eşimin telkinlerinde haklı olduğuna karar verdim yakın zamanda alışverişe çıkmamız lazım :)
Sınavlardan fırsatım olmuyordu sınavların geçmesi ile örgüye başladım ama biraz büyük başlamışım sanırım 3 yaşına geldiğinde ancak olur lila beyaz renkten oluşan tığ işi yelek bittiğinde yayınlarım bitmesine çok az kaldı
İşyerin de son aylarım geri dönmüyeceğim için yerime elaman alındı bile şansıma yeni elaman 10 yıllık arkadaşım. Önceliği benim tanıdığım birine vermişlerdi ve anlaştılar umarım iki taraf içinde hayırlı olur.
Bu aralar iş yerinde işler çok yoğun doğru düzgün internete giremiyorum sanırım hafta sonuna kadar yoğunluk azalır.

11 yorum:

ASLI dedi ki...

serifee cok az kaldi...:)

Şerife dedi ki...

hiç sorma aslı 3 aydan daha az kaldı heyecan dorukta bende :))

anne eli gibi dedi ki...

allah bir avazda kurtarsın inşallah,aslında hamileleik dönemi zor görünsede çok güzeldir,bende 9 ay boyunca soluma yatmıştım 1 dakikalığına bire sırt üstü yatmak ne kadar keyif verirdi bana,sende biliyorsundur bugünlerini iyi değerlendir sonra uzun zaman arayacaksın,malum uykusuz geceler kapıda..
sevgiler..

Şerife dedi ki...

Doğum yapmaktan çok geçecek uykusuz geceler korkutuyor beni umarım uysal bir bebek olur

GeCe dedi ki...

bende de oldu kramplar ama çok değil, doktorun dediği doğrudur ama bana demir eksikliğinden de olabileceğini düşünüyorum ben. Normalde (hamile değilken) kramp girdiğinde bunun sebebi kasa yeterli oksijen ulaşmamasıdır, hamilelikte kan miktarı arttığında oksijen taşınımı sağlayan demiri seyreltisi azalmış oluyor, bu yüzden de yeterli oksijen taşınamıyor. Bazı kişilere günde iki tane demir hapı evrdiklerini söylemişti doktorum, ihtiyaç durumuna göre.

Hazırlıklara başlamalısın bence de, ben biraz erken başlamak zorunda kaldım ama özellikle zaman ilerledikçe, dolaşmak yorucu oluyor, bu yüzden iyiki erken yapmışım diyorum şimdi.

Şerife dedi ki...

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.Demiri hiç duymamıştım bende aşırı derecede ağrılı ve sık oluyor ilk hamileliğimde hiç olmamıştı ama bunda nedense oluyor.
Yediklerime daha çok dikkat etsem iyi olacak

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

maaşAllah maaşAllah...

Şerife dedi ki...

Aynur:(küçük hala) teşekkür ederim :))

STYLE M dedi ki...

ne guzel umarim saglikli bir sekilde kucagina alirsin blogger arkadasim ;) bende 21. haftadayim :) ne guzel duygu anne olmak... sevgiler

Şerife dedi ki...

Yarıyı geçmişsin dilerim sağlıkla sıhatle kucağına alırsın yavrunu

*mehtap dedi ki...

allah yardımcın olsun, hamilelik hem en zor hem en güzel dönem bir kadın için bence.