İskender


Hikaye 1950 yıllarında  Fırat nehri yakınlarında bir köyde başlayıp 1992 yılında  İngiltere de son buluyor. Aslında hep bildiğimiz her duyduğumuzda içimizi acıtan konular  erkek çocuk sevdası,bekaret,kadın boşanamaz,töre cinayetleri…
Okurken sıkılmıyorsunuz ‘’aşkta’’olduğu gibi zamanlar  karışık bazen 1950 yılında ki olay anlatılırken olaya kendinizi kaptırmışken 1978 yılına dönüş yapabiliyor oraya adapte olmuşken 1992 yılına gidebiliyorsunuz.Kitap da tüm kahramanların hatalarının,yanlışlarının ve de doğrularının sebeplerini öğrenme imkanınızda var çünkü hepsinin çocukluklarından son anlarına kadar ufak ufak bilgiler var.Kitabın başında olayları daha çabuk kavramamız için bir soy ağacı çizilmiş arada merak edip batım.
Eleştirdiğim yanları da oldu kitabın mesela evin en küçük çocuğu olan Yunusun  henüz 7 yaşında olmasına rağmen aşık olması ve bu uğurda eve sarhoş gelmesi olay İngiltere de geçmiş olsa da bence hiçbir ülkede böyle bir durumun olması hoş değil kitaba hiçbir şey katmayan bu ayrıntı bende büyük bir olumsuzluk yarattı keşke çocuğun yaşı daha büyük olsaydı
Bir diğeri ise İskender’in henüz 15 yaşında olmasına rağmen aynı yaşta ki kız arkadaşını hamile bırakması aileler ne kadar kopuk olursa olsun hangi çağda yada medeniyette olursa olsun hayal ürünü de olsa  bu tür olayları doğru bulmuyorum Yunusta dediğim gibi keşke yaş biraz daha büyük olsaydı
Beni en çok etkileyen Yeter oldu çünkü insan ne yaşarsa yaşasın başına ne gelirse gelsin güçlü olması gerektiğini pes etmek yerine hayatın başka yollarına gidilmesi gerektiğini gösteren güçlü  bir figürdü
Umarım okumak isteyenler beğenir

11 yorum:

İlknur dedi ki...

Çok merak etmeme rağmen fazla popüler olması sebebiyle uzunca bir süre okumayacağım :) Unutulmaya yüz tuttuğu an benim içimdeki yolculuğu başlayacak...

annesiningülü dedi ki...

okumaya başlamadım daha. her kitabını takip ediyorum bu sefer ne olacak bakalım.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Bende İlknur gibiyim sanırım modası geçip herkes unuttuktan sonra takibe başlarım.:))Teşekkürler paylaşım için.

muko dedi ki...

bende okumayı çok istesemde gündemde olan kitapları hemen okuyamıyorum ve herkesin sevdiği kitabı çoğu zamn okuyamayabiliyorum

mesela bir ara ferrarisini satan bilge vardı onu okumak için nasıl direbnmiştim hiç zevk almama rağmen okudum ama tam bir senede arada kaç kitap okuduğumun ssayısı belli değil :)

sevgilerimle canım

Unknown dedi ki...

Bu kitabın çok tanıtımını okudum merak da ettim ama nedense Elif Şafak ın tarzını beğenmedim..Okurken inanılmaz sıkılıyorum ve düğümleniyor bir noktada...
Böyle tanıtım görmekde okumak yönünde kamçılıyor :))))
bol keyifler canım , sevgilerimle

Nil dedi ki...

Bir benim heralde hala Elif Şafak okumayan

eslemce dedi ki...

şı sıra çok gündemde olması benim için okuma tarihimi erteliyor:):)
ama not aldım,meraklandım.teşekkürler

Adsız dedi ki...

ŞERİFECİM çok güzel bir kitaba benziyor uzun zamandır kitap okumuyorum kış gelsede kapansam odaya kitap okusam valla özledim ramazanda canım hiçbişey istemiyor kitapcıları gezmiyorum yaz başından beri ama kış gelsin bu kitbı alıcam inşallah...

Tontirik Tarifler dedi ki...

en kısa zamanda ben de okumak istiyorum ama şu an sırada okuduğumla birlikte 4 kitap var..:)

AyçA dedi ki...

Şu anda aklından bir sayı tut adlı kitabı okuyorum ama aklımda da bu kitap var çok merak ediyorum:)) elimdeki kitabı bitirir bitirmez hemen okumak istiyorum:))
bu arada kitabı çok güzel özetlemissin şerifecim:))bir kez daha merak etmeye başladım:))

http://ennstyle.blogspot.com/

BÜTÜ dedi ki...

bende en kisa sürede okuyacagim,özetlemen iyi olmus canim:)