Kundakçı =Usame bin Ladin

                                                 


Güzel vede etkileyici bir kitabı daha bitirmenin mutluluğunu yaşıyorum.Kitabın etkisinde kaldığımdan mı bilmiyorum ama bu sabah eşimden aldığım haber beni çok şaşırttı Usame bin Ladin ölmüş üstelik kitapda Chelsea stadına saldırı yaptığı tarih olan 1 mayıstan bir gün sonra benim için ilginç bir durum
Bugüne kadar yabancı bir çok kitap okudum her zamanda çeviri yapan kişileri taktir ettim çünkü yaptıkları iş bir esere tekrar can vermek gibi bişey  üstelik gizli kahramanlar kitabın içinde kendilerini küçücük bir yer veriliyor oysa  onlar olamasa asla okuyamazdık böylesi güzel eserleri
Kundakçı kitabını çeviren kıymetli Sevinç Tezcan Yanara emeklerinden dolayı çok teşekkür ederim kendisi ile tanışmak benim için çok önemliydi çünkü ulaşa bildiğim kısada olsa tanışma imkanı bulabildiğim ilk çevirmen bundan sonra çevirilerinin takipcisi olacağım.
Kitabı okumaya başladıktan sonra kendimi çok sorguladım anneliğin zaten sadece doğurmak olmadığını biliyordum ama her annenin mutlaka bir yerlerinde kalmış vicdanı olduğunu bilmiyordum.313 sayfalık kitapda özellikle oğlum 4 yaşında 3 aylıktı kısmı içime ok misali saplandı kendi oğlumu düşündüm de rabbim hiç bir anneye babaya evlat acısı yaşatmasın her gün güle oyanaya girdikleri odalarını yataklarını boş bırakmasın
Chris Cleavenin okuduğum ilk kitabı ama bir başka kitabı olan Küçük Arı geçen yıl en çok okunanlar listesinde uzunca süre kalmıştı bence bu kitapda o listede yerini olacaktır.
2008 yılında INCENDIARY adında filmi çekilmiş kitap kadar tedaylı olacağını sanmıyorum ama ilk fırsatta izleyeceğim

Kundakçının arka kapağında ki yazı şu şekilde

Aptal değilsiniz.
Kusursuz anne diye bir şey olmadığını biliyorsunuz. Diğer pek çok kitap size olduğunu söyleyecektir ama bu kitap size yalan söylemeyecek. Zayıftım ve ihanet ettim ve cezalandırıldım ama Tanrım bütün bunlar sırasında çocuğumu sevdim. Sevgi hiçbir zaman yıkılmamak ve size yaptıkları şeylerden daha güçlü olduğunuz anlamına gelir. Bunun doğru olduğunu biliyorum; çünkü yangını yaşadım ve ben sevginin hayatta kalabildiğinin kanıtıyım. Kusursuz bir anne değilim ama size kusursuz gerçeği anlatacağım çünkü burada siz ve ben konuşuyoruz.
Bu benim hikâyem.

11 yorum:

ASLI dedi ki...

Tavsiye ediyorsun yanii ?
kesinlikle...Evlat acisi dayanilir bir aci degildir eminim.Evlad acisi yok olmaktir.Allah göstermesin kimseye

Şerife dedi ki...

evet tavsiye ediyorum :=)
seninde dediğin gibi yok olmak demek evlat acısı rabbim kimseye vermesin böylesine büyük bir keder

annesiningülü dedi ki...

çok merak ettim kitabı, okumaya çalışıcam. tesadüf şaşırtıcı.

Şerife dedi ki...

çok şaşırtıcı çünkü kitap annenin oğlunun ölümünden sonra ladine yazdığı mektubu içeriyor

Unknown dedi ki...

merak ettim açıkcası.teşekkürler paylaşımın için

Adsız dedi ki...

Kitapçıda incelemiştim.konusunu bende beğendim ama bazen arka kapakla içerik pek tutmuyo .tavsiye ettğine göre okuma listeme aldım.

İkiz Annesi dedi ki...

Kapak yazısına bayıldım.Evlat acısı Allah hiç bir anneye yaşatmasın.Anneciğim ağbimi 10 aylıkken vermiş toprağa 36 sene geçti üzerinden ama acısı onda hep taze her aklına geldiğinde(ki hiç çıktığını sanmıyorum) gözleri dolar melek gibiydi melek oldu der:(

Unknown dedi ki...

Acı bir kapak , evladı ölen anne her gün uyandığında bir kez daha ölür.Yaşadığı hergün ölümü tekrar yaşar , öyle duydum.Allah hiç birimize yaşatmasın...Usame Bin Ladin olayı enteresan doğrusu , birden öldü demeleri.Nasıl bir oyun var işin içinde , merak konusu doğrusu

Şerife dedi ki...

çocukça yaşamak: Maalesef bazı kitapların dışı tanıtımı harika iken kitap hüsranlıkla sonuçlanıyor ben beğendim umarım okuyan herkes beğenir

Şerife dedi ki...

İkiz Annesi:Annen için çok üzüldüm :( ben kendimi yerine bile koyamazken kim bilir ne acılar yaşamıştır annelik ne zor bir şeymiş olmadan anlamak mümkün değil

Şerife dedi ki...

içimizdeki karnaval:Öldüğüne inanmak içimden hiç gelmiyor üzüldüğüm nokta adamlar öldürmekle çok güzel iş yapmış gibi tüm dünya savunuyor biz aynısını öçalana yapsak insan haklarından tutunda kimler kimler karşı çıkar madem bulmuşlar hapse atsalarmış ladinin yaptıklarını asla onaylamıyorum ama ona yapılanıda onaylamıyorum tabi yapıldıysa