Kim gerçek ANNE ?


Anne olmak çok şey demek..bi kere karşılıksız sevgiyi öğrenmek demek..daha elma çekirdeği kadarken kaybettiği yavrusuna ağlamak demek.9ay boyunca onca zahmeti çekip onun kokusunu duyunca herşeyi unutmak demek.bir şişe yağı halıya boşaltıp ortalığı talan ettiğinde çıldırmamak demek..1 tabak kurabiye ile kardeş kavgalarını sona erdirmek demek..evladı 35 yaşınada gelse de onu 3 yaşında görmek demek..
anne olmak zor zanaat...anne olmadan anneler anlanmıyormuş.
peki her doğuran anne mi oluyor annelik bakmık mı ? doğurmak mı ? Ben biri 11 diğeri 3 yaşında olmak üzere iki çocuk sahibiyim hayatımda aldığım kararlar fedakarlıklar kazandıklarım kaybetdiklerim bu iki kişi üzerinde dönüp dolaşıyor fakat normalde farkım birini ben doğurdum ve büyütüyorum diğerini ise sadece büyütüyorum.Hiç bir zaman baskı yapmadım bana anne diyeceksin diye yada anne demiyeceksin diye bir gün kendi geldi sana anne diyebilirmiyim diye o günden sonra hep anne dedi
Bu kelimeyi malesef kendi annesi hamzedemedi belkide haklı kendince düşünmüştür ya kızımı kaybedersem ya beni sevmezse gibi
Sebep ne olursa olsun ben kendi içimde yaşardım korkularımı acılarımı endişelerimi eğer çocuğum mutlu ise çomak sokmazdım karşı tarafı karalamaz ikisinin arasını açmak için elimden geleni yapmazdım ona anne demek zorunda değilsin senin bir annen var oda benim demezdim Kızımın kalbinin derinliklerine inerdim neden anne demeyi seçtiğini öğrenirdim.sebeb anne özlemimi yoksa karşı tarafın şevkatimi diğe ölçer tartardım kıskançlıklarımı bir kenera bırakırdım çünkü bildirdim ki benim saldırganlığın benim hırçınlığım en çok kızımı yaralardı
evet ben hayatta her çepeden savaş verirken bir de bu yanla savaşmak zorundayım.Ara arada olsa hayatıma giren girdiğindede özenle kurduğum kaleyi darma dağın eden herkesin kafasına soru işareti bırakan bir kadınla tabiri caizise savaş veriyorum yaptığım her şeyde art niyet arıyan ve Sürekli bir kışkırtma içinde olan bir kadınla silahsız savaşıyorum çok canımı acıtıyor bazen açtığı yaralar kapanmak bilmiyor
Biliyorum toplumumuzda anneye yüklenen bir imaj vardır: Anne dayanıklıdır, çocuğu için hiçbir fedakarlıktan kaçınmaz, merhametlidir, ne olursa olsun yavrusunun yanındadır. "Üvey anne"ye yüklenen anlam ise bunun tam tersidir. Üvey anne denince insanların zihninde sinirli, kıskanç, merhametsiz, üvey çocuğa eziyet eden bir kişi imajı oluşur kim bilir annesinde bu imaj altında eziliyordur beni tanıma, benimle konuşma zahmetine girmden hatta ismimi dahi sözleme tenezülünde bulunmadan o kadın diye hitap ederek.

5 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Seni çok iyi anlıyorum arkadaşım.Sanırım kızın sürekli seninle kalıyor.
Oğlumuz sürekli bizimle kalmasa da zaman zaman saçma şeylerle uğraşmak zorunda kalabiliyorum ben de maalesef.
Bana hep abla dedi bende buna hiç bir zaman kızmadım ya da kırılmadım.Ama kendi isteği ile anne deseydi tepkim ne olurdu şu an birşey diyemiyorum.
Allah yardımcın olsun arkadaşım çok ince bir çizgede yürüyoruz aslında.Üvey annelik öyle bir etiket ki üzerine toplumun yazdığı sözler biz ne yaparsak yapalım değişmiyor:(

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim bence sevinmelisin.güzel kızınız sana anne dediyse zaten senin doğru bir insan olduğunu gördüğü içindir.bence sana sonradan anne demesinde çok anlam yatıyor.düşün ve sevin bence.öpüyorum.

Şerife dedi ki...

bugün gururu bir kenara bıraktım ve annesi ile konuştum 4 yıllık evlilik hayatımda bir ilk yaşıyorum denene bilecek tüm yolları deniyorum
belkide çok önceden yapmalıydım

Deli Anne dedi ki...

Allah yardımcınız olsun.. eli öpülesi bir kadınsınız.. kulaklarınızı tıkayın diyeceğim yaşamakla konuşmak aynı değil biliyorum.. Ama kediliğinden anne demişse ve siz de bunca dikkatli, özenli iseniz bu bugüne kadar yaptıklarınızın yansımasıdır.. Kolaylıklar.

Şerife dedi ki...

deli anne:güzel sözlerin için çok teşekkür ederim çok ihtiyacım var bugünlerde böylesine güzel sözlere