Kelebeklerin elleri var mı ?

Hiç ummazdım bu kadar çabuk vede bu kadar güzel sorular sormaya başlıyacağını hiç ardı arkası kesilmiyor bazen çokça düşünerek,bazen donup kalarak, bazansa kocaman bir kahkayla cevap veriyorum. Anneliğin getirdiği sorumlulukları bildiğimi sanıyordum fakat annelik bilgelikte gerektiriyormuş çoğu şeyi bildiğini düşünürken hiç birşey bilmediğinin farkına vardım şu günlerde ömrüm boyunca hiç dikkatimi çekmeyen biyoloji birden bire ilgi alanıma girdi demek hayatta asla asla demiyecekmisin şu lise bir bitse bakarmıyım yüzünüze derken yine karşıma çıkı verdi biyoloji
Efe bu aralar hayatta ne varsa sorguluyor,irdeliyor,düşünüyor,tartıyor kendinede bizede bişeyler katıyor aslında ben onun rehberi olmamlazımken o benim oluyor bana gönderdiği işaretlerle dersimi çalışmamı sağlıyor hem ders çalışıyorum hemde öğreniyorum bir güzel ama bu seferkiler okul dönemimdeki gibi not almak için değil bu seferkiler kendim için bizim için
Dün akşam uyutmaya çalışırken nerden aklına geldi bilmiyorum
anne kelebeklerin elleri var mı dedi
bende hayır anneciğim kanatları var o kanatlarlada uçuyorlar dedim
hımmmmm dedi uzunca o zaman kanatlarının altında ayakları varmı dedi
evet anneciğim var dedim itiraf ediyorum birazda utanarak çok düşündüm :(
hemen babası devreye girdi uçmak için kanatlarını kullanıyorlar oğlum ama kanatlarını kapattıkları zamanda ayakları ile dolaşıyorlar
Annemin bahçesi var efe gününün büyük bir kısmını orada geçirir  baketbol potasının tutunda arabalarına kadar bisikletine kadar herşeyinin rahatlıkla yer bulabildiği çok büyük olmasa efeye yeter bir alan
annemle oynarken anneme hemen patlatmış soruyu anneanne karıncaların gözleri var mı ?
annemde var oğlum olmaz olurmu hiç demiş
bizim ki yetinir mi hemen ama ben göremiyorum yerde demiş
annem bir karıncayı eline alarak gösterniş
Bunlar sadece bir iki örnek :)
Birde herşeyi kavrarmak isterken karıştırdıklarıda oluyor mesela efe kendini bir yere ait hissetmiyor
çoğu zaman bana sizin evinizde oyuncak varmı diye soruyor diyorum oğlum orası bizim evimiz ama çocukta haklı çoğu zaman uykulu gittiği sadece pazar günleri oda belli bir saat kaldığı evi nasıl benimsesin sanırım çalışan anne olmannın zorluklarından biri
sabah arkadaşlarından bahserdeken nerden oynuyacağız diye sordu bende sizin orda dedim yanlışlıkla anneannenlerin orada deyicektim o sırada kendime sesli kızdım sende efe gibi oldun karıştırıyorsun ne demek sizin ora derken kendime kızarken efe bana demezmi anne senden benim gibi küçük çocukmu oldun artık diye :)
Artık efenin yanında konultuklarımı anlattıklarıma izlediklerime daha çok özen göstermeliyim anında kayıt altına alıyor vede uyguluyor


Not:Efe üç yaşındayken bunları düşünüyorsam kim bilir okula başlayınca ne olacak nasıl yetişeceğim merak ediyorum :)

0 yorum: