Çocuklarda diş sağlığı

Ne hamilelik dönemimde nede doğum yaptığım dönemde anneciğim yanımda yoktu bunun acısını eksikliğini çok hissettim bir çok şeyi kendimce yapmaya çalıştım ne çok küçük bir yaştaydım nede olgundum 22 yaşında aldım kollarıma paşamı doğumdan sonra bir süre kayınvalidemde kaldım sağolsun çok ilgilendi benimle ama tutmadı iste annemin yerini yada gurbette olduğum için bana öyle geldi. paşa  üç günlükken ateşi 39 dereceyi geçmişti elim ayağıma karışmış ne yapacağımı bilemiyordum hemen tepecik hastahanesine gittik yol boyuncada  hiç susmadı sürekli ağladı doktor açlıktan ateşinin çıktığını söyledi sütüm malesef bir hafta çook az geldi ilk üç günse hiç gelmedi mama vermek zorunda kalmıştım ama efe istemiyordu mamayı verdiğim an geri çıkarıyordu serum için  küçücük ellerine gözlerimin önünde iğne takıldı bakmaya dayanmam sanmıştım ama yaklaşık 12 saat o şekilde kaldı doktor sütümün gelmesi için eczanelerde kolaylıkla bulunan süt sağma makinesı almamızı istedi eşim gece 12 gibi gitti 3 de geldi tüm izmiri dolaştım diye soluk soluğa yanıma geldi bir türlü bulamamış eşim yokken doktor bildiğiniz enjektörle sütümü getirmeye çalıştı hastahane başıma yıkıldı ben ömrüm boyunca böyle bir acı yaşamadım sanırım yaşamamda imkansız doğum yanında bence hafif kalır  doktor bunun oğlum için önemli olduğunu dayanmamı istedi süreki dayandımda canımdan can gitti sonuç mu belki bir yemek kaşığı kadar az geldi 3 saatte
O gece yaşananlar beni bambaşka kötü yönlere sevk etti etrafımdaki herkes sütümün olmadığına kanat getirdi nedense ve ek olarak su ile karışık inek sütü takviyesi başladı efede annemin yanına taşınana kadar devam eden bu süreç sonunda efenin dişlerinde bariz çürükler görmeye başladık başka bir sebeple gittiğimiz doktoruna endişemden bahsettiğimde bana bunun normal olduğunu yeni dişlerinin geldiğinde sorunun ortadan kalkacağını söyledi kız kardeşiminde küçükken bu şekilde olduğunu bildiğim için önemsemedim
Önemsememek bana pahalıya patladı çünkü efenin neredeyse çoğu dişi aniden çürümeye başladı  bir çok doktor dolaştık o süreçte kimi tüm çürük dişleri çekmek istedi anestezi vererek ama kabul etmedik çünkü efe daha 2,5 yaşındaydı nasıl müsade ederdik anesteziye birde o dönemde televizyonda Anestezi Yapilan Cocuk Uyandirilamiyor haberleri vardı
sonunda bir doktor bulduk dolgu yapabileceğini söyledi bize dişin temelinin zarar görmesini engellermiş vede çürük dişler çıkınca yerine sağlıklı dişerin geleceğini anlattı ve 6 tane doldu ile başlayan maceramız başladı ben bir kere dolgu yaptırdım hayatım boyunca ve ne yalan söyleyeyim çok korktum oğluşum nasıl dayandı bilmiyorum bilemiyorum diyorum çünkü ben hiç gitmedim gidemedim hep babası götürdü böyle durumlarda gerçekten doktor ve hastahane çok önemli bekleme yeri oyun parkı şeklinde tasarlanmış korku bir nebzede olsa azaltılmış sonra muayene masasıda konsepte uymuş.Tabi bunlar işim görsel kısmı önemli olan doktor doktorumuz hem psikoloji eğitimi almış hemde diş hekimliği  kendisine çok şey borçluyuz

Kısaca eğer içinizde bir şüphe varsa emin olana kadar araştırın ve kesinlikle 1 yaşını doldurmadan inek sütü vermeyin bunu yaşamış biri olarak söylüyorum :(

4 yorum:

Unknown dedi ki...

kötü bir tecrübeymiş sizinki:(
allah bundan sonra sıkıntı yaşamatmaz inşallah
sevgiler

İkiz Annesi dedi ki...

Üzüldüm canım keşke dinlemeseydin hiç kimseyi. Bende kızlarla tek başımaydım tüm hamileliğimde yalnızdım her işimi kendim yapmıştım doğumdan sonrada çok az bir dönem benimle kalabilmişti annem.
Bu zamanlar da her kafadan bir ses çıkar mutlaka ama bu da bir tecrübe olmuştur senin için kötüde olsa:(
Çok geçmiş olsun yakışıklı paşaya:(

Şerife dedi ki...

sezobigo:malesef çok kötü bir tecrübe umarım bir daha yaşamayız

Şerife dedi ki...

ikiz annesi:her yaş bir akılmışya kısmet olur mu bilmem ama bir daha anne olursam edindiğim yapmak istediğim çok şey var