Efenin babasına vede bana sorduğu en baba sorular

Baba ay dedenin gözleri var mı?
Baba ay yapışıkmı dünyaya ?
Baba uçaklar nasıl uçar ?
Anne çorba nasıl pişer ?
Anne baliklar su içer mi ?
Anne ne zaman olacak bu yemek ?
Baba bulutlar nasıl hareket eder ?
Baba bak sıcak olmuş yıldız yok yıldızlarıdamı rüzgar hareket ettirir ?
Anne beni nerden aldınız ?

Efe bugünlerde dünyayı etrafı anlama ve algılama derdin efendim evdeki koltuktan tutunda içtiği suya kadar herşeyi yarım yamalak türkçesi ile soruyor. Hala lugatına N harfi girmedi süreki evin içinde yeden böyle yeye gidiyoruz ? yerden aldınız ? gibi soruların ardı arkası kesilmiyor
Mesela yeşil kazağına bakıp yeden bu renk aldınız diyip beni zorda bırakabiliyor yada battaniyesini gösterip bu battiyi yerden aldınız anne ? yada bir resime bakıp burası yeresi anne yani efe ile geçirdiğimiz bir kaç saatlik zaman diliminin hemen hepsi soru cevap şeklinde geçiyor bu durumdan şikayetçi değilim ama çok garibime gidiyor bu soruları nasıl düşünebiliyor nasıl merak ediyor şaşıp kalıyorum
Bugünlerde çok huysuz çünkü hasta sebepsiz yere ağlıyor sebebsiz yere küsüyor yemek yemiyor gözlerinden pıtır pıtır yaşlar iniyor burun desem sanki şelale sürekli akıyor artık gördüğüm yerde peşine koşmaktan yoruldum ve kendimce bir çözüm buldum hadi bakalım oğlum burnun akmış koş sileyim diyorum oda bana aynısı yapıyor hadi bakalım koş gel sil diyor :)


18 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok soru soran çocuk çokta akıllıdır canım.o yüzden sıkılmadan cevap vermek lazım.öpüyorum.

Şerife dedi ki...

aslında cevap verirken sıkılmıyorum ama bazen verecek cevap bulamıyorum inşallah zamanla alışırım :)

tülay dedi ki...

:) alışırsın canım

Şerife dedi ki...

alışmak zorundayım :) senide görücem ben bakalım o zaman böyle kolay kolay alışırsın canım yazabilecekmisim

Adsız dedi ki...

Maşallah bayıldım efenin sorularına, belli ki çok zeki bir çocuk. nasıl cevaplar veriyorsunuz onu da merak ettim doğrusu. :) sevgiler

Şerife dedi ki...

babası gayet güzel bir şekilde anlıyacağı şekilde anlatıyor ama ben üzgünüm ki dakikalarca düşünüyorum
mesela dün akşam babası bulutların hareket ettiğini gösterdi hemen soruyu patlattı Baba bulutlar nasıl hareket eder ?
babası da cevap olarak rüzgarla birlikte onlarda hareket ediyor oğlum dedi sabah arabada hımmm yıldız yok baba yıldız yok yıldızlarıdamı rüzgar hareket ettirir ? diye bir başka sorula karşımıza çıktı
bu arada hoş geldin bloguma :)

İkiz Annesi dedi ki...

Bu dönmeler tam sorulara başladıkları dönemler sanırım benzer konuşmalara bizde geçiş yapmaya başladık:)
Çok geçmiş olsun bu arada inşallah bir an önce atlatır yakışıklı.

büşra dedi ki...

cevabını hiç düşünmediğimiz sorulara da hazırlıklı olmalıyız artık :)bizleri daha çok tefekkür etmeye sevkediyor, evlatların bu merakları.Merhaba :)

Şerife dedi ki...

İkiz Annesi:benim oğlan senin kızlardan 3 ay önde gidiyor seninde dediğin gibi başlamışlardır onlarda sormaya senin işin benimkinden zor çünkü bende birine cevap vermekte zorlanırken sen ikisine yetişmek zorundasın sağlı sollu soru bombardımanı
İnşallah hemen atlatır çünkü çok aski oluyor hasta olunca tıpkı benim gibi :)

Şerife dedi ki...

büşra:hoş geldin bizden de sana kocaman bir merhaba inşallah evlatlarımızla verdiğimiz sınavları kolay atlatırız

Adsız dedi ki...

ne kadar tanıdık bu sebebsiz yere ağlamalar. benim kızım daha bu kadar çok soramıyor ama "bu ye?" demelere başladı.mantıklı cevap vermek için bu sorulara insanın bayağı düşünmesi lazım :)
bu arada geçmiş olsun efeye...

Unknown dedi ki...

Bayıldım sorularına ay dede yapışık mı dünyaya peki ? Efe aydınlaşmıştır inşallah..Çok yaratıcı sorular :)) Maşallah Efe'ye

Adsız dedi ki...

sorulara bıkmadan usanmadan ve en önemlisi asla azarlamadan kızmadan tek tek cevap vermeliyiz sanırım bunu biliyosundur.. çocuklar herşeyi bu merakları sayesinde öğreniyolar. bizim 10 yaşına geldiğimizde akıl edip sorduğumuz soruları şimdikiler konuşmayı öğrendikleri anda sormaya başlıyolar. yeni nesil çok zeki çook..

Şerife dedi ki...

çocukça yaşamak: Eminim Asyada en kısa zamanda karşına birbirinden ilginç sorularla geçeçecektir.
Rabbim tüm annelere kolaylık versin :)

Şerife dedi ki...

içimizdeki karnaval:babası gayet güzel her sorusuna mantıklı cevaplar veriyorda ben tıkanıp kalıyorum ay dede yapışık değilmiş dünyaya akşamları bizi görmek istiyormuş şöyle bir bakıyormuş

Şerife dedi ki...

Gülcan:Ben oğlumun yaşında neler yapıyordum inan bilmiyorum bende senin dediğin gibi kızmadan azarlamadan büyük bir keyifle sorularını dinliyorum ama kendime çok kızıyorum neden daha önce hazırlıklı olmadın diye :(

İkiz Annesi dedi ki...

Tatlım mimin var bende müsait zamanında beklerim:)

Şerife dedi ki...

çok teşekkür ederim :)severek yayınlayacağım