ÇANAKKALE MÜZESİ

Kelimelerle ifade edilemeyecek kadar büyük bir savaş Çanakkale Savunması. Günümüzde hala tartışılan ve üzerine yazılar yazılan nadir savaşlardan.. Babalar, oğullar, kim kaybetmemiş sevdalısını Çanakkale' de. İnsanlık dramının ve trajedisinin, aynı anda yaşandığı başka bir savaş olmamıştır yeryüzünde. Maddiyatın çöktüğü, planların altüst olduğu, nefretin ve sevginin ayyuka çıktığı kaç savaş görmüştür insanoğlu.


                                                       havada mermilerin çarpıştığı büyük savaş
                                                           bu olayın gerçekleşmesi milyonda birmiş

                                            
                                                     1915 yılına ait ingiliz gazetesi

                                             savaş esnasında kullandığımız silahlar

        
                                             yine savaş alanından toplanan kılıçlar


                                                Böylesine bir güzelliği bizlerle paylaştıkları için
                                                 teşekkür etmekten başka ne yapalirdim ki

                                            
savaşta bulunan bir kolye hala sahibi aranıyor





savaşta bizim ve karşı tarafın kullandığı ayakkabılar


şehit olan atalarımızdan tuzlalı olanlar


Çanakkale müzesi görevlileri il il dolaşıp çanakkalenin önemini bizlere anlatmaya ve o dönemi bir nebzede olsa yaşatmaya çalışıyor bu ay durakları İstanbul/Tuzla eşimin iş yeri İdris Güllüce Kültür Merkezi sayelerinde hep televizyondan,yada resimlerle gördüğüm hayal ettiğim savasın izlerini canlı canlı görmek nasip oldu
Amaçları öncelikle öğrencilere sonrada halka geçmişi unutturmamak

10 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Ruhları şad olsun:(
Onlar olmasaydı bu kadar rahat olamazdık memleketimizde.
Keşke o araç İzmir'e de gelse...

Şerife dedi ki...

hemen eşime telefon açacağım sorsun bakalım izmire geleceklermiymiş inşallah gelirler

Şerife dedi ki...

ben her ay bir şehir dolaşıyorlar sanıyordum ama malesef her yıl bir şehir dolaşıyorlarmış geçen yıl izmir fuarının onur konuklarımıymış ayrıca her ilçede tek tek sergi yapmışlar yanı izmire gelme olasılıkları bu yıl yokmuş :( bu yıl ki program sadece istanbul ilçelerini kapsıyormuş çok isterdim görmeni çünkü resimini çekemediğim daha bir çok mühümmat ve eşyalarla dolu sergi ve her biri insanı derinden etkiliyor

Adsız dedi ki...

Allah hepsinden razı olsun..

Syhn dedi ki...

bende görmek istiyorum ya!

Ömer Tuna dedi ki...

ooo demek bizimde görme şansımız kalktı.Çok istiyorum görmeyi ama en iyisi yerinde görmek galiba... Paylaşım için teşekkürler.

Şerife dedi ki...

siyah süt: öcelikle hoş geldin bloğuma ayrıca güzel sözün için yürekten kocaman bir aminnn diyorum

Şerife dedi ki...

syhn:umarım en kısa zamanda görürsün :) çünkü insanın ömründe bir kere bile olsa göremsi gereken bir hadise

Şerife dedi ki...

Ömer Tuna : bende Çanakklade göremek istiyorum inanıyorum ki o alanı görmek daha bir başka duygu olmalı

Adsız dedi ki...

derya çetin
ben bu müzeyi gitmek istrrdim ama ben bir gün gideçeyim en kısa zamanında şeyitler keşke ölmesin anaların yureyi sizlamasın benim amcan askerde oda ve arkadaşlari şehit olmasin diyorum bide bu müze şehitlerin eşyasi