uçurtma avcısı

eslemce hayat sayesinde tanıştığım bu kitap 1,5 aya yakın kitaplığımda sırasının gelmesini bekledi etkileenceğimi tahmin ediyordum ama bu kadar derin olacağını canımı yakacağını uykularımı kaçıracağını asla tamin etmezdim.Afganistanda yaşananları az çok biliyordum ama çocuklara yapılan işkenceleri hiç aklıma getirmiyordum öyle üzüldümki hasana hasanın oğluna sanki her anları gerçek gibiydi elimi uzatsam dokunacaklar gibiydi
kitabın konusuna gelince
 iki küçük çocuğun hayat hikayesi anlatılıyor. Kahramanlarımız, Emir ve Hasan. Olaylar, Afganistan’da başlıyor ve Amerika’da sonlanıyor.
Emir zengin ve herkes tarafından sevilen bir babanın oğludur. Hasan ise Emirlerin malikanesinde çalışan hizmetçinin oğludur. İki çocuğun ortak yanları var ki ikisinin de annesi yoktur ve aynı kadından süt emmiştir. Bu iki çocuk birlikte büyür ve iyi arkadaş olurlar. Fakat bir sorun var; o da Hasan’ın ırkı diğer Afganlardan farklıdır. Afganistan’da pek sevilmeyen bir ırktır bu. Sokakta zengin Afganlar tarafından sürekli küçümsenir ve alay edilir.
Ruslar Afganistan’a saldırmadan önce sürekli uçutma şenlikleri düzenleniyormuş. Bu çocuklar da uçurtma uçurmayı ve onları savaştırmayı çok seviyor. Günün birinde Emir, Hasan’ın yardımıyla yarışmayı kazanır ve yere son düşen uçurtmayı yakalamaya giden Hasan, bir kaç kötü çocuğun saldırısına uğrar. Çocuklardan biri Hasan’a tecavüz eder. Bunu uzaktan gören Emir, bu olaya dur demek ister ama; korkaklığı yüzünden sesini çıkaramaz ve bu vicdan azabı sürekli acı çekmesine yol açar. Günün birinde Hasan ve babasını evden kovmak için onlara iftira atar ve gururlu Hasan ve babası, Emir’in babasına bir şey söylemeden evden giderler.
Afganistan işgal altındayken yaşanamayacak bir yer haline gelir ve babası ve Emir, Amerika’ya gitmek zorunda kalır. Orada zor koşullar altında yaşarken, Emir güzel bir iran kızına aşık olur ve evlenirler. Yazarlık yapmaya başlayan Emir, giderek iyi para kazanmaya başlar. Günün birinde bir telefon gelir ve pakistan’a gitmek zorundadır. Çocukluk arkadaşı Hasan ve karısı taliban tarafından öldürülmüştür. Yetim kalan çocuğu talibandan kurtarması gerekiyor. Bir de şok yaşar. Hasan onun kardeşi çıkar.
kitabı 4 saatte okudum bitirdiğimde gözlerim yaşla doluydu hemen filmi istedim kocamdan oda sağol olsun kırmadı beni ve dün akşamda filmini izledim kitap kadar etkilenmesemde filmde çok güzeldi mutlaka okunması gereken bir kitap

6 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Canım güzel bir kitaba benziyor.Mutlaka okumaya çalışacağım tavsiyene teşekkürler.
Bu arada ben de mimin var magnet mimi beklerim:)

Şerife dedi ki...

ben bu blogda yazı yazmaya başalyalı 3 ay oldu o yüzden mim olayını bilmiyorum :( ama nasıl yapıldığını anlatırsan seve seve mimlerim

eslemce dedi ki...

Canım filmide var bu kitabın:) hatırlatayım da,izlersin belki)::)
çoğu zaman kitapların filmleri güzel olmuyor,ama bunun filmide okadar etkili ve güzel.listene ekle

Şerife dedi ki...

İZLEMEZMMİYİM KİTABI OKUR OKUMAZ İSTESİM EŞİMDEN FİLMİNİ İSTEDİM ERTESİ GÜNDE FİLMİNİ İZLEDİM EŞİM KİTABI OKUMADIĞI HALDE ÇOK ETKİLENDİ AMA BEN KİTABI DAHA ÇOK BEĞENDİM DAHA AYRINTILI VE GÜZELDİ ŞUNUDA BİLİYORUM Kİ FİLMDE ZAMAN KISITLI OLDUĞU İÇİN AKTARIMDA KISA OLUYOR

İkiz Annesi dedi ki...

Canım benim yanıtladığım sorulara sen de yanıt veriyorsun bu magnet mimide sevgili cep aynası beni mimledi buz dolabımız üzerinde bulunan magnetlerimizi fotoğraflıyoruz.Blogumda magnet mimi adı altında yazmıştım postu.

Şerife dedi ki...

akşam eve ilk gittiğimde fotografını çekeceğime vede yarın paylaşacağım