iki darbe arasında

iskender palanın okuduğum 2. kitabı ilk kadar olmasa da bu kitabını da çok beğendim.Malesef kendi hayatımdan kesintiler buldum türban konusunda ben insanları anlamadan dinlemeden yargınlanmasına bir anlam vermiyorum kimi yerde insanlar açık diye hor gürünürken kimi yerde de kapalı diye oysa önce insan olarak sevsek birbirimizi tanısak anlasak ve daha sonra yargıya varsak
bundan 1,5 yıl önce iş araya başladığım bir dönemde cv mi internete bazı iş bulma sitelerine yolladım ve türkiyede tanınmış bir firmadan iş teklifi aldım.Öyle şaşırdım ki beni aramalarını eğer kabul edersem pazartesi hemen gel dediler yüz yüze görüşmeye bile ihtiyaç duymadan  işe başalamamı istiyorlardı hafta sonu tatil çalışma saatleri uygun benim içinde süperdi ama biraz uzaktı telefonda konuştuğum bayan dert etme uzaklığı bu firma kariyerin  açısından çok iyi bir yön çizecek bunu unutma dedi uzun bir konuşmanın ardından tamam dedim ve telefonu kapadım
sonra aklıma türbanlı olduğum geldi ve geri dönüş yaptım dedim konuştuk anlaştık ama ben kapalıyım dedim karşımdaki kadın biraz mahcup bir ses tonu ile nazikçe olmaz o zaman dedi biz büyük bir firmayız yurt dışı bağlantılarımız aşina bünyemizde böyle birini çalıştıramayız dedi ve kapattı
ve ben başlamadan ayrılmış oldum bazı şeyler nasip ama keşke işimi beğenmeselerdi  çok ağrıma gitmişti o dönemde iskender hoca eşi ile yaşadığı lokanta olayında hemen aklıma geldi bu tatsız anı

5 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Çok üzücü maalesef:(
Aslında herşeyde bir hayır vardır sözüne ben çok inanırım demek ki senin için hayırlı olmayacaktı orada çalışmak.Kendileri kaybetmiş.
Bu açık,kapalı meselesine çok sinir oluyorum.Aslında bu olay daha önce bu kadar mesele haline getirilmiyordu.Fakat içinde yaşadığımız günlerde bazı yanlış propagandalar yüzünden insanları birbirine düşman eder haldeler ne yazık ki..

Şerife dedi ki...

aslında o firmada çalışmadığım için hiç üzülmedim sadece sebep biraz can sıkıcıydı
dilerim herkesin özgürce yaşaya bileceği günler çabuk gelir. gerçi bir çok ülkeye göre özgürlük konusunda ilerdeyiz ama bana kalırsa yeterli değil
dilerim türbanı laikliği kullanan insanların sayısı azalır ve bizlerde mutlu mutlu yaşarız

eslemce dedi ki...

yazık nekadar yazık dimi...nekadar ilerleyebiliriz bir ülke olarak bu zihniyetle...

Şerife dedi ki...

ben umudumu hiç kabetmedim o günlerde gelecek tıpkı yıllar önce ilk okul öğretmenimin kapalı olarak bize ders anlattığı günler gibi hatırlıyorumda o dönemde kimse öğretmenimi yadırgamıyordu hatta çok sevilen bir insandı insan olduğu için iyi kalpli olduğu için sevenide çoktu kim bilir şimdi neler yapıyordur

Uğur Böceği dedi ki...

İskender Pala... Mükemmel yazar...En son leyla mecnununu okudum... İki darbe arasını aldım ama okuyamadım daha... Ben türbanlı değilim ama size yapılan haksızlığı kınıyorum...