3 Erik ve 1 Hamile

Günlerdir aklımda iki meyve olsa da yesem dediğim ama mevsimi olmadığı için bulmak sıkıntılı.Geçen gün eşim abisi ile gezmeye gittiğinde sırf benim için aramışlar fakat bulamamışlar.Arama dediğim halde dün bakınmış çevre manavlara yine bulamamış sonra gördüğü ne kadar ekşi meyve varsa almış erikte bulmuş ama benim istediğim değil kırmızı erik.
Bulamadığı iki meyveden birisi çağla diğeri yeşil erik sanırım doğumuma yakın zamanlarda satılmaya başlanıyor keşke madalina,portakal yada kivi çekse canım kolayca bulurduk ama yok illaki o ikisi olacak
Dün bu yazıyı yazmış  paylaşmamıştım akşam iş çıkışı pendikte dolaşırken olmaz ama soralım dedik karşımıza ilk çıkan manava şöyle bir göz gezdirdim doğal olarak göremedim.Manavcı ne aradığımızı sordu erik dedik var dedi dünden tecrübeliya eşim kırmızı değil ama yeşil erik dedi.
 Manavcı var fakat pahalı dedi.Fiyatını duyunca almayalım dedim  eşim olmaz alalım dedi ve 3 tane eriği 20 TL'ye aldık.Ömrümde yediğim en pahalı en ekşi erikti değdi mi evet :) Bilemedim tuzlayıp mı yesem yoksa öylece mi 3 tane olunca kararsız kalıyor insan sonunda  sadece tadına vara vara yedim.
Erik alırken çilekte aldım eşim mevsimi değil tadı olmaz dedi yinede aldım iyi ki almışım çünkü Efe o kadar çok sevdi ki çileği kimseye bırakmadan peş peşe yedi hatta devamının mutfakta olduğunu düşündü olmadığını söyledim ama ikna olmadı koşa koşa dolaba gitti bizde gizlice arkasından gittik sağ bakınıyor sola bakınıyor bulamadı sonunda kutusunu gösterince ikna oldu uzun zamandır onun böylesine iştahlı görmemiştim.Şükürler olsun ki canımın istediği meyveyi alma imkanım var hiç surat yapmadan sırf ben mutlu olayım diye günlerce araştırma yapan bir eşim var.
                                                       

17 yorum:

mavii dedi ki...

ben o manavın yerinde olsaydım veriridm helal ederdim cnm ..inan ki hamileye verilen yedirilen şey çok sevap ama oda ne yapsın nerden kazanıcak bu sogukta ama bulmanıza çok sevindim cnm galiba kız olucak degil mi ekşi istedigine göre

Şerife dedi ki...

Pek suratsız bir adamdı :) ama sayesinde erik yedim evet bebek kız olacak

zeynep dedi ki...

Ay canım yaa kıyamam sana ben Aralık da hamile kalmıştım ve 17 yıl önce düşün nerede erik bulacaksın kış günü Nisandı sanırım 4 ay beklemiştim erik yiyebilmek için her gün rüyamda görür olmuştum:) Hatta ilk eriği manavda gördüm fiyatını yazmıyorum uç bişeydi zaten durrrrrrrrr dedim direksiyondaki adama nasıl bağırdıysam ödü koptu ani bir frenle durdu git dedim çabuk erik gördüm al şurdan neyse almış 1 kilo erik eve gelmemiz 2 dakika sürmez mesafedeyiz düşün yuttum erikleri çekirdekleriyle falan 1 tane bile vermemişim adama yazık:) ama hakkımdı 4 ay beklemişim değil mi:)Senin adına sevindim 3 erik kesmez ama şükür tabi Allah eşlerimizi başımızdan eksik etmesin, doğsa da sevsek cimcimeyi artık:)

► Hobihane ◄ dedi ki...

ama bu olmazki...
bende 13 haftalk hamileyim ve canm kaç gündr erik istiyo hafta sonu uyanırken gözümn önüne geldi :( fotoyu görünce bi hoş oldm :)) her mevsim her meyvenin olduğu bir manav varmş haftasonu giderz umarm..

yaruze... dedi ki...

3 erik 20 TL he,vay insafsızlar :)

Unknown dedi ki...

erik konusunu daha öncede birkaç kere dinledim, ve hep şaşırıyorum, hemen herşeyi bırakıp mevsimsiz erik işinemi girsek acaba :))) sevgiler, afiyet olsun...

Unknown dedi ki...

Abbouwwwwwww üç erik ,vay be...Yahu hamile olduğunu da görüyor ,hiç insaf kalmamış esnaf da...
annem hamileyken gezmeye gitmiştik.yanından meyve satan manav geçmişti.adam ne var ne yok anneme tadımlık hepsinden verdi.Abla canın çeker hamilesin ,diye.Öylesi satıcılar gerdide kalmış belli ki...Şimdiler deiş ticarete dökülmüş ...Boşuna demiyoruz kirlendi dünya diye...
neyse ki değmiş...Anısı d aolmuş hatta :)

Ebru dedi ki...

İnsan 3 erikten para almaz ya.İnsan üzülüyor hale bak.
Neyse afiyet olsun yarasın hem sana hem bebişe.

Unknown dedi ki...

gecen haberlerde görmüştüm yalan olmasın kilosun 300 müydü neydi hatta altın almayın erik alın diyordu:))
Bİzde eşimle kimse almaz ki diyorduk dur eşime anlatayım:))
afiyet bal şeker olsun .Bol bol bence elmaa ve ayva ye kızn güzel olurmuş.Bunu bana hamileyken söylemişlerdi.Peygamber efendimiz(sav) demiş.

Unknown dedi ki...

3 eriğe o kadar he :/
afiyet olsun bebişinle sana :)

essu dedi ki...

yani canım cekmedi heralde :P insallah cekmesss :P 3 erik nasıl yesek acepp :P kikikii gercekten cok pahalı yaa ama yapcak bisi yok :P yemek lazım :) benimde gecen kavun cekmisti :) neyse uygun fiyata migrosda bulmustuk ama tadı güzel degildi :D

D!mple Rock dedi ki...

Erik krizi tutanları hiç anlayamıyorum ama çikolata derseniz o benim işte! (:

Unknown dedi ki...

Oh afiyet olsun, kızına da yarasın. Oğluma hamileyken canım abuk subuk bir sürü şey çekerken, şimdi hiçbirşey istemiyorum nedense. En azından aradığımız herşeyi bulabiliyoruz. Annem bana hamileyken canı yaz ortasında ayva çekmiş. Uzun uğraşlardan sonra kuzey marmaranın küçük köy bir köyünde bulabilmişler ancak.

Unknown dedi ki...

nerelerdesin sesin soluğu çıkmıyor iyisindir umarım:)
sevgilr

Ülkü dedi ki...

Kız erikmi yiyorsun halen :)) nerde ben biliyorumda sezo çatlasın diye yazmıyorum :))

mehmet yazan dedi ki...

Evet şanslısınız, 4 sene evvel bu erikleri çok arayan, çok araştıran vardı ama elinizdeki gibi dalından kopmuşunu kış aylarında bulmak imkansızdı..pahalıda olsa garib bir tüccarın hayatını tehlikeye atarak getirdiği erikler bunlar... sizin sevinciniz paradan daha tatlı geldi bize..afiyet olsun

mehmet yazan dedi ki...

Evet şanslısınız, 4 sene evvel bu erikleri çok arayan, çok araştıran vardı ama elinizdeki gibi dalından kopmuşunu kış aylarında bulmak imkansızdı..pahalıda olsa garib bir tüccarın hayatını tehlikeye atarak getirdiği erikler bunlar... sizin sevinciniz paradan daha tatlı geldi bize..afiyet olsun