Mevsim Yorgunluğu



Mevsimlerin her biri birbirinden güzel ama her insanın sevdiği bir mevsim vardır benimde sevdiğim mevsim ilk bahar çünkü onca hengameye göğüs gerip onca fırtınayı soğu geride bırakarak baharda tomurcuklaşan ve çiçek açan onlarca bitkiyi, biranda ortaya çıkan kelebekleri böcekleri karıncaları kutlarcasına doğaya kırlara çıkıp mevlanın eserlerini izlemeye ve verdiği bildiğimiz ve bilemediğimiz sayısız nimetlerine şükrediyorum. Her şerde bir hayır her hayırda bir şer vardırya. İşte kışın gelişi bahara, gecenin gelişi sabaha, hastalığın gelişi sıhhate, ölümün gelişi ise ebedi yaşayacağımız hayata bir davetiye bir gizli perde oluyor. İşte bu gizli perdelerden bitanesi  aralandı ve çok şükür bahara kavuştuk. Etrafta binlerce çiçek çeşit çeşit kokularıyla hayatımıza hayat katıyorlar.  endamlı endamlı dans eden gelincikleri gördükçe içim kıpır kıpır oluyor. Çok şükür yarab diyorum. Hele bahar akşamları benim için olmasa olmazlardan birisi çünkü o güzel kokular hafif hafif esen rüzgarla birlikte savrulup etrafa saçılıyor ne sıcak nede soğuk esen rüzgar insanı farklı bir enerji katıyor. Dün akşam bu enerjimi fazlasıyla harcadım. Güzel evim güzel bir sitenin içerisinde şehre çok yakın ama bir  o kadar da sakin. Etrafta çiçekler ağaçlar oyun parkları yürüyüş yapılabilecek geniş yürüyüş yolları var. Akşam annemlerden erken cıktık amacım eve gelip ütü yapmaktı. Paşada erkenden uyuduğu için kızım ve eşimle  evin yolunu tuttuk. Evin önüne arabayı park edip arabadan inince. Bahsettiğim bahar kokusu hafif hafif esen rüzgar  pozitif enerjim ve bahar akşamı bir araya gelince ütü fikrimden vazgeçip yürüyüş yapmaya karar verdim. Eşim ve kızıma bu fikrimi söylememle birlikte kendimizi yürüyüş yolunda bulduk. Hızlı hızlı yürümeye başladık yürümek değil sanki uçuyoruz içimiz kıpır kıpır. Arara ara koşarak ara ara tempolu ara ara yavaş adımlarla yürüyüşümüzü tamamladık Ve eve geldik. aman allahım bu  ne yorgunluk. kendimizi kaptırıp tüm siteyi turladık yetmedi ikinci turu da attık ama ölmüşüz de haberimiz yok. Eve girer girmez çekyatta uzandım uyuya kalmışım o yorgunlukla. Eşim beni uyandırdığında Beşiktaş Türkiye kupasını almış Komedi Dükkanı sona ermiş akreple yel kovan üst üste gelip gece on iki oldu hadi yerine yatma zamanı diye haykırıyorlardı. Eşimin yardımıyla yatağıma kendimi zor attım.  Tatatatam yeni bir gün çok şükür. Eğer sizde benim gibi bahara kaptırıp yürüyüş yapma gibi bir gaflete düşerseniz lütfen fazla kendinizi yormayın. Tecrübeli bir isim olarak şimdiden sizi uyarıyorum. Her şeye yorgunluğuma rağmen eşim ve kızımla böyle bir bahar akşamını paylaştığım için nefes alıp verdiğim için her şey için ama her şey için. özelliklede beni anne olmakla şereflendiren mevlama binlerce kere şükürler olsun…

NOT:Bu yazıyı 11/05/2011 tarihinde yayınlamıştım fakat bloğumdan silinmiş yorum yapan arkadaşlar lütfen yanlış anlamayın ben silmedim yorumları tekrar yayınlamak zorunda kaldım 

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsın baharın gelişini coşkusunu.Bizim buralara uğrayamadı bir türlü bahar :( bende mis gibi bir havada bol bol yürümek istiyorum artık :)

Şerife dedi ki...

bize de sadece gülümseyip kaçtı çünkü bugün istanbul yağışlı :)

Unknown dedi ki...

ben yazı seviyorum oda bir türlü gelmiyor:(
yazdıklarınla baharı ne güzel anlatmışsın
sevgiler

Şerife dedi ki...

teşekkür ederim bu gidişle direk yaza geçiceğiz hazirana ne kaldı :)

Reyhani dedi ki...

Gerçekten çook güzel bir yazı olmuşş bahar içimize siner gibi ama sevgili sezobigo'nun da değindiği gibi bende çoook seviyorum yazı ama bir türlü teşrif etmiyor :(( bekliyoruz bakalım ne olacak...
Çoooook sewgiler yolladımmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bak şimdiiii
bu güzel yazından sonra gri şehrimin gri bulutları arkasına saklanmış güneşi görcem tüm pırıltısıyla
her ne kadar akşam olsa da :)
gözlerimi kapayım ben en iyisi :)

Unknown dedi ki...

oo anlattığın baharlar çok geride kaldı gülüm.Şimdi bahar olmadan yaz başlıyor...mayısı uğurlayacağız neredeyse hala bahardan haber yok ..Keşke o baharları yaşayabilsek tekrardan...

Adsız dedi ki...

doğru diyorsun herşeye şükür.nefes alıp verişimize yaşamamıza sağlığımıza nimetlerimize bahara yaza kışa herşeye...

Şerife dedi ki...

nice güzel baharlar görürüz inşallah serapcığım kuzucuklarımızla sağlıkla mutlulukla