15. ay



1.     Artık evde bir yardımcım var benim.Elinde gırgır önüne gelen yeri temizleyen temizlik neferim var evet artık Eslem beni taklit ediyor.
2.     İşe gitmek her geçen gün daha da zor oluyor.Beni gülümseyerek bay bay yaparak işe gönderen kızım gitti yerine hıçkırıklara boğulan işe gitmemem için elinden gelini yapan kızım geldi.
3.     Bu ay abisinin arkadaş gurubuna dahil oldu ve sanki onlarla yaşıtmış gibi oyunlarının içinde yer alıyor tabi bu durum abisinin hiç hoşuna gitmiyor.
4.     Bu ay Eslem'in eline bol bol abisinin masal kitaplarını verdim içinde ki resimler çok ilgisini çekti şimdi bütün hayvanların ismi huv huv
5.     Allah kaç kızım dediğimizde işaret ederek 1 diye biliyor.Ben her bir dediğinde binlerce kez şükrediyorum rabbime bize bu hoş duyguyu nasip ettiği için
6.     Bu ay tehlike ayı göz kontrolünde uzaklaştığı an yaramazlık peşinde ranzanın merdivenlerini tırmanırken,bahçede ki sandalye yada masanın üstünde bulmamız an meselesi
7.     Geç yürüdüğü için çok üzülmüştüm aslında geç değil 13. ayında yürüdü ama abisi 10. ayında yürüdüğü için çok beklemiştim Eslem'in yürümesini.Şimdi boşa endişe etmişin anne der gibi koşarak yürüyor ve ben hızına yetişemiyorum.
8.     Bir çok nesnenin ne işe yaradığını biliyor örneğin bileziğin kola takıldığını,gözlüğün göze,ayakkabının ayağına giyildiğini.
9.     Bebekleri ile oynamaya başladı şimdilik sadece onları uyutmayı biliyor ninni söylüyor bebişlerine ben onu nasıl uyutuyorsam oda aynısını yapıyor birde arada biberonla beslediğide oluyor.
10. Dizlerinde yaraları olmaya başladı  boyunda büyük oyunlar oynadığı için
11. Tam bir baba aşığı  babası eve geldiğinde dünyalar onun oluyor bazen beraber geliyoruz işten ve kolumuz açıp çağırdığımızda babasına koşuyor sabah uyandığında ilk kelime baba oluyor :(
12. Bu ay öğrendiği yeni kelimeler abi,bir,cici,bebiy
13. Yemek konusunda çok şükür bir sorun yaşamıyoruz ama eğer doyduysa tek lokma dahi ağzına sokamıyorum kabul etmiyor ve başını sağa sola sallıyor 
14. Banyo yapmaktan hoşlanmıyor ama havuza girip eğlenmeye bayılıyor
15. Geceleri uykusu biraz daha normale döndü ve düzenli olarak geceleri 2 kere kalkıyor
16. Komut verdiğimde anlıyor ve uyguluyor mesela kızım ayakkabını getirde gezmeye gidelim dediğimde gidip getiriyor
17. kız olduğunu belli ediyor 15. ayında kıyafet seçmeye başladı kendi yetmez gibi ısrarla verdiği kıyafetlerim oluyor ben giyene kadar da rahat etmiyor
18. Her akşam dedesi ile parka gidiyor eğer dedesi o akşam götürmediyese elinden tutup kendi park yoluna gidiyor

19. Rabbime şükürler olsun ki sağlıkla sıhatle ve her gün artan bir sevgi ile  günlerimiz geçiyor dilerim hep güzel anlarını görmek nasip olur evlatlarımın


3 yorum:

Duslerimden İnciler dedi ki...

Maşallah Eslem'e sağlıkla büyüyor Şerife ...
Azcık dillendiğinde kurduğu cümleleri sabırsızlıkla bekliyorum :)

Duslerimden İnciler dedi ki...

Kuracağı cümleleri diyecektim :))
Anladın sen onu Şerife :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Maşallah kızınıza :)