Romantika

Turgut özakman'ın bence en  güzel  kitabı...
Okuduktan sonra aşk acısı, ayrılık acısı çekenler bence biraz rahatlar
Kavuşamayanlar dert etmesin, paylaştığınız gökyüzü kavuşturuyor sizi ne de olsa...
Aşk illa ki dokunarak, koklayarak, yan yana, dip dibe yaşanmaz  diyor  Turgut Özakman
 Ayrıca uzaktan uzağa, hep birlikte gibi ama hep ayrı da yaşanır.
Bir gece rüyanızda o'nu görürsünüz, gününüz güzelleşir...
yeter ki gönüller bir olsun da diyor yazar.
Böyle bir durumda elbette mutlu aşk yoktur... yine de imkansız aşktan evladır bu da iyi bir şey!
Kitabı okumadan önce arka sayfada ki eski dönem tablo resimlerini görünce ne alaka demiştim fakat kitabın öyle bir yerinde öyle güzel işlenmiş ki kahkaha atmamak elde değil.
Filmi çekilir mi bilmem çekilse çok iyi  olur tabi işinin ehli insanlarının elinde olmalı 
Benim aklımda ki Doğan Hoca Mehmet Aslantuğ  Arzu'da Elçin Sangu olabilir.
Tavsiye edebileceğim bir kitap bir kaç saatte yüzde bir gülümseme bırakarak bitiveriyor.

Kitap'dan alıntılar

*Sevene yılan bile dokunmaz.Bu büyük ve önemli sözü daha duymamış olabilirsin.Çünkü az önce uydurdum.Ama bir gün kalbi olan herkesin,bu sözü benimseyeceğine inanıyorum.
*İnsan kendini bile bütünüyle okuyamıyor.
*Bir gün ‘aşk ihtilaldir’ demiştiniz. Bu sözün anlamını şimdi anlıyorum. Aşk gelince, gerçekten yeni bir dünya kuruluyormuş. İçimde varlığından haberli bile olmadığım yeni duygular keşfediyorum. Eskiden göl balığıydım. Şimdi alıntıya karşı yüzen bir sazanım.
*Ben kötü günleri çok çabuk unuturum. Ama sizin şunu hiç unutmamanızı dilerim. Yurdu yurt yapan taş toprak değil, orada insanların yaşıyor olmasıdır. İnsansız yurt olmaz. O yüzden yurtseverliğin ilk şartının, insanlara suçlu bile olsalar, insanca davranmak olduğunu sanıyorum.
*Aşk doğal afete benzer kızım.. İstemekle gerçekleşmez ki. Kendiliğinden gelir.
*Herkesin hayatta bir kez bir mucize yaşamak hakkı olduğuna inanıyorum. Benim payıma düşen mucize de sensin.




1 yorum:

HerbiRenk dedi ki...

Çok güzelmiş alıntılar da kitapda:)