İlk kitap

Dün markette alış veriş yaparken her zaman olduğu gibi gözüm kitaplara takıldı raftakileri okuduğum için çocuk kitaplarına yöneldim ve o an farkında olmadan yaptığım şeye şuan keyifle gülüyorum.Ben dün ilk defa Efe'ye kendi okuması için kitap aldım.İlk kitabımız onun yaş gurubuna göre dizayn edilmiş olan Ömer Seyfettin'den Yalnız Efe oldu.Efe isminden dolayı çok beğendi ve hemen kendi köşesine çekilip okumaya başladı bu arada kendi köşesi salonumun ortasına babası ile inşa ettiği 3 çarşafım 4 sandalyemin heba olduğu eve biri gelse arkasına bakmadan gerisin geriye kaçacağı şekilde devasal büyüklükte ki çadırı.Benim için sıkıntı olsa da Efe'nin bu yeni yaşam alanı çok hoşuna gitti.Güzel bir çadır olana kadar böyle idare edeceğiz çadırı almakta Efe'nin elinde çünkü para biriktirmesini tembihledik oda kabul etti.
Geçen yıllara göre okul hayatı umduğumdan daha da güzel geçiyor ödevlerimizi sorunsuz yapıyoruz.Biraz yazması kötü çoğu zaman kızıyorum yapamadığında ama göstereyim derken fark ediyorum ki el yazısı hakkatten çok zor şimdi ki sistem benim zamanımda ki sistemle hiç alakası yok.''Ğ'' harfini söylemekte çok zorlanıyor diğer tüm harflerle arası çok iyi.
Okurken hecelemeyi bırakması için dakika tutuyoruz ve çok işe yarıyor dikkati daha da artıyor bazen kendimi kaptırıp bende okuma yarışı yapıyorum ki okuldayken en sevdiğim ve hep birinci geldiğim aktiviteydi.İkinci hedefim ise okuduğunu anlaması okuduğumuz her cümlenin sonunda burada ne demek istemiş diye mutlaka soruyorum başlarda boş boş bakıyordu kuzucuğum ama şimdi bir çok cümlenin ne demek istediğini açıklaya biliyor hem kelime daracı da artıyor son bir kaç ayda bir çok kelimenin anlamını öğrendi.Ödevlerinde mini masallar var sonu onun hayal gücüne bırakılmış olan ve beni çok şaşırtıyor tam da olması gerektiği gibi masalı sonlandırıyor.
Hiç umudum yoktu ablasının da gayreti resim konusunda baya ilerledi  ve çok güzel resimler yapıyor.Eslem de o resim yaparken  yada ödevini yaparken mutlaka abisine eşlik ediyor bu paylaşımlar sayesinde renklerden mavi,pembe,sarı,yeşil,kırmızı renklerini öğrendi.
İş sonrası evde çocuklarla vakit geçirmek çoğu zaman yorucu olsa da bu güzel sonuçları görmek geçirdiğimiz kısa vakitleri kaliteli hale getirmek tüm yorgunluğumu alıyor.
Dilerim rabbim hep mutlu anlarına şahitlik yapmamı  nasip eder ve dilerim kuzularım hep mutlu olur

2 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Okumayı çok seven ve her zaman ufkunu genişletmeye çalışan bir çocuk olur umarım Efe.Tabi en önemlisi her iki yavrunuz da her daim mutlu olsun, yüzleri gülsün :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Okumayı çok seven ve her zaman ufkunu genişletmeye çalışan bir çocuk olur umarım Efe.Tabi en önemlisi her iki yavrunuz da her daim mutlu olsun, yüzleri gülsün :)