Porselen demlik çay saati etkinliği 70.hafta

Porselen demlik çay saati etkinliği 70.haftada sevgili ülküde bende pek becerikli olmadığım bu konuda dün yaptığım elmalı  kurabiyemle katılmak istedim görünüşü benimkinin çok hoş olmadı ama tadı süperdi.Görünüşü güzel olmadı çünkü uzun uzun aramlarıma rağmen oklavayı bulamadım düşünün artık ne kadar zamandır hamur işi yapmıyorum hamile olduğumdan mı bilmiyorum rüyama girdiği için yaptım afiyetle yedim :)

Tarifi;
4 adet elma
1 çay bardağı ceviz içi
4 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
Pudre şekeri
Hamur malzemeleri
Yarım paket margarin (125 gr)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet yumurta
Alabildiği kadar un
Yarım su bardağı yoğurt
Çay kaşığının ucuyla tuz

Elmaları soyup rendeleyelim. Bir tencereye koyup altını yakın, şekeri ekleyerek kısık ateşte 10 dakika pişirin, tencerenin altını kapatın. Tarçın ve ceviz içini ekleyip, karıştırın, bir kenarda bekletin.
Yoğurdu, yumurtayı, sıvı yağı, margarini ve tuzu bir kaba aktarıp karıştırın. Biraz biraz un ekleyerek yoğurmaya devam edin ve kabartma tozu ile vanilyayı da ekleyin. Hamurumuz kulak memesi kıvamından biraz daha katı olana kadar un eklemeye devam edin. İstenilen kıvamı elde edince, hamurumuzu düz bir zemine yayarak açın. Ardından kare parçalar kesin. Her bir kare parçayı çapraz şekile getirip, taşmayacak şekilde iç malzemeden ekleyin ve rulo halinde sarın.
Fırın tepsinizi yağlayın Hazırladığınız ruloları fırın tepsisine dizin, önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar ortalama 40 dakika pişirin. Piştikten sonra tepsiyi fırından çıkarıp, elmalı kurabiyeleri soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra elmalı kurabiyelerin üzerine bolca pudra şekeri ve isteğe göre tarçın ekin. Afiyet olsun.Buda blogdaki ilk tarifim J

15 yorum:

Ülkü dedi ki...

Yaa ben işte böyle bloga ilk tarifide ekletirim :))) ah canım rüyalarına girmiş ne yapsamda şuna göndersem diye :P eline sağlık afiyet olsun ben bayılırım valla :)oklavayı bulamamış ne zamandan beri yapmıyorum düşünün diyo bi de hiç yaptınmı ki :))))

Şerife dedi ki...

çalışmadan önce çok yapardım :)) yani 3 sene önce acaba evi taşırken kayıp mı oldu ki oklava :)

Ülkü dedi ki...

Kaybedecek şeyide biliyorsun uyanık :P

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ellerine sağlık...yarasın minik prensese :)

Nil dedi ki...

tam da benim çay saatim gelmişken yapılacak şey mi bu şimdi şerife :)

Şerife dedi ki...

Aynur (Küçük Hala):zaten artık herşey onun için oldu 4 aydır kola içmiyorum :)

Şerife dedi ki...

Nilhan - Küçük Mucizem : keşke yakın olsakda getirsem :)

gelibolu17 dedi ki...

Çok güzel görünüyolar canım yaaa,bende istiyorum,ben hiç beceremem elmalı kurabiye yapmasını,güzel olmuyo niyeyse,bide senin tarifini deniyeceğim...sevgiler,ellerine sağlık...

Şerife dedi ki...

YILLARDIR YAPMAYAN BEN BECERDİYSEM SEN KESİN YAPARSIN :) MUTLAKA DENE

mutfagabuyrun dedi ki...

bence çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.öpüyorum.

Şerife dedi ki...

sevda çok teşekkür ederim :)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Şekline bakmayın siz eminim çok güzel olmuştur:) ellerinize sağlık:D

essu dedi ki...

cok severim valla ben bu kurabiyeyi :) esimin ablasıda cok güzel yapar canım isteyimde bana yapsında yiyim canım cok cekyi :P
çay saatlri yapmak arkadaslarla ne güzel etkinlik :) benim hiiç öle buluşmam yok zaten bolca calısıyorum nerdeee :P misafir agırlamayı karsılamayı azıcık biliyorum ama insan böle etkinliklerde daha cok sey ögreniyor benim ayda yılda bi misafirim geliyor aile dısında :)valla içimi döktüm haa :P hahahaha öperim seni canım mucukss

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık ,bende çok severim bu kurabiyeyi.

Unknown dedi ki...

hanımlar coşmuş resmen..Börekler ,çörekler ,pastalar ,poğaçalar ..
Afiyet olsun ,