ESİLAMI OLSUN ESLEM Mİ ?

az önce üniversiteden en yakın arkadaşım ile görüştüm ne çok özlemişiz birbirimizi ne çok birikmiş konuşulacak konularımız varmış telefonda dilimiz yettiğince gönlümüzce konuştuk eskiden gelecekten doğacak bebeğinden. Dua ediyoruz ikimizde 28 martta doğsun diye eğer 28 martta doğarsa efe ile aynı gün doğmuş olacak karar verememiş kızının adına eslem mi olsun esila mı olsun diye esilanın anlamı
Esila kuran da geçen arapça bir kelimedir ve geçtiği yer ile anlamı şöyledir: "vezkur isme Rabbike bukreten ve esîla - Rabbinin adını sabah akşam an." buyurulmaktadır. Burada geçen "bukra" Arapça’da sabah demektir. "esila" ise zeval vaktinden gurup vaktine kadar demektir. Bu, öğle namazı ile ikindi namazını kapsar. Ondan sonraki "Geceleyin ona secde et" buyurulmaktadır. Yani gurûb’tan başlayarak gece vaktinde secde etmesi istenmektedir. Bu da akşam ve yatsı namazını kapsar. Hemen peşinde de "Onu geceleri uzun uzun tesbih edin" denilmiştir. Bundan da teheccüt namazına atıfta bulunulmuştur. (İnsan suresi 25. ayet)
eslemin anlamı

En selamatli, en emin, en doğru yol. 2. Kendisini bütünüyle Allah'ın dinine adamış, demekmiş bakalım hangisi kısmet olacak annem hep isim boncuktur önemli olan insandır der dilerim oda en az annesi kadar güzel annesi kadar anlayışlı annesi kadar sevgi dolu olur
ben efede isim konusunda o kadar çok düşünmedim çünkü hep kızım olacağını düşündüm ne zaman ki doktoru değiştirdim doktor murat geliyor dedi kendi ismi murattı doktor beyin o anda kardeşim efe olsun dedi canım Muhammed olsun dedi sadece Muhammed ismi ağır olur dedim Muhammed efe oldu ama biz çokca efe diyoruz buna rağmen efe 2 ismi olduğunu biliyor

2 yorum:

renklendirhayati dedi ki...

Eslem kulağa daha hoş daha yumuşak geliyor.

Şerife dedi ki...

bencede eslem ismi daha güzel ama karar onların